Världens bästa fritids!

På Uppsala Enskilda Skolas fritidshem sätter vi stor tilltro till lärande genom lek och genom välplanerade aktiviteter. Fritidshemmet är uppdelade i två grupper där Herr Nilsson består av elever i FSK & åk 1 och Lejonhjärta består av elever i åk 2-5. Grupperna har utevistelse varannan dag.

Inne- och utevistelsen består både av fri lek samt organiserade aktiviteter. Innevistelsen lägger extra fokus på skapande och konstruerande och utevistelsen har ofta innehåll som syftar till att locka till rörelse och hälsofrämjande aktiviteter. Eleverna är med och bestämmer innehållet i verksamheten genom önskemål och regelbundna fritidsråd.

Man ansöker om fritidsplats genom kommunen, samma regler gäller oavsett om du går på en kommunal skola eller en fristående skola.

Fritid UES